7 اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا
نوشته شده توسط : علیرضا نیاکی

بازاریابی محتوا به منظور موفقیت و اثربخشی باید طبق برنامه‌ریزی مشخص انجام شود. رعایت ترتیب مراحل مختلف برنامه بازاریابی محتوا و اجرای صحیح هر مرحله تضمین کننده موفقیت یک برنامه بازاریابی محتوا است. عملکرد اشتباه بازاریابان محتوا در انجام هر یک از این مراحل ممکن است منجر به شکست برنامه بازاریابی شما شود. در ادامه به اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا که بسیار شایع است اشاره خواهیم کرد و برای هر یک راه حل مناسبی را پیشنهاد می‌کنیم.

شناخت غلط مخاطب محتوای بازاریابی

مخاطبین شما در برنامه‌های بازاریابی محتوا چه کسانی هستند؟ این مهم ترین سوالی است که شما باید پیش از اقدام به تولید محتوا از خود بپرسید. بزرگترین اشتباه در بازاریابی محتوا این است که بدون شناخت دقیق و کامل مخاطبین شروع به کار کنید. مخاطبین شما گروه‌های متفاوتی از کارافرینان تا مصرف کنندگان معمولی را شامل می‌شود. هر یک از این مخاطبین از رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های خاص خود استفاده می‌کنند. محتوای شما باید به طور اختصاصی برای کانال مورد استفاده مخاطبین هدف‌تان تولید و در آن به اشتراک گذاشته شود. همچنین با توجه به استراتژی بازاریابی خود باید مخاطبین هدف را مشخص نموده و محتوایی متناسب با نیازهای آنان و هدف خود تولید کنید.

 عدم توجه به مرحله ی تدوین استراتژی در بازاریابی محتوا

پیش از هر اقدامی استراتژی کلی بازاریابی محتوایی را تعیین کنید. در این مرحله شما باید تصویری کلی از برنامه‌های آینده خود ترسیم کنید. برای این کار با تمام اعضای تیم واحد بازاریابی و فروش خود تشکیل جلسه دهید و استراتژی کلی را با بهره گیری از نظرات آنها در خصوص محصول، مشتریان بالقوه و علائق آنها تدوین کنید. این کار باعث می شود محتوای شما به میزان زیادی مورد توجه مخاطبین قرار گیرد.

استفاده از تیترهای خسته کننده

وقتی شما محتوای بازاریابی خود را منتشر می‌کنید به طور متوسط از هر ده نفر هشت نفر تیترهای شما را می‌خوانند اما تنها دو نفر ادامه مطلب را مطالعه خواهند کرد. نوشتن تیترهای جذاب نیازمند کسب مهارت و تجربه است. شما می‌توانید در این لینک نکات آموزشی و فرمول‌ها و روش‌هایی آزمایش شده را در رابطه با نوشتن تیترها و عناوین تاثیر گذار و جذاب را مشاهده کنید. برخی از این روش‌ها عبارتند از: استفاده از اعداد در عنوان، انتقال حس اضطرار یا محرمانگی و وعده ارائه ی راه حل‌هایی که خواننده همواره به دنبال آنها بوده است در ادامه مطلب.

 حفظ یک وبلاگ منسجم

آیا می‌دانید چند وبلاگ راه اندازی، ایجاد یا در لیست کارهایی قرار گرفته است  اما هرگز به درستی نگهداری نمی‌شوند؟ در سال 2021 یکی از آنها نباشید. داشتن یک وب سایت مناسب برای نمایش خدمات و ارتقا brand نام تجاری خود مهم است. اما امروز، نداشتن وبلاگ به معنای از دست دادن هدایت ورودی، فرصت های ترافیکی و از دست دادن علاقه (و کلی کلیک) خوانندگان خود است.

وقتی سازندگان محتوا از وبلاگ نویسی به عنوان یک روش بازاریابی استفاده می کنند، مزایای اساسی وجود دارد، از جمله:

  • افزایش ترافیک
  • اتصال به شبکه های اجتماعی
  • قرار گرفتن در معرض نتایج جستجو

اگر به هیچ وجه وبلاگ نویسی نمی‌کنید، تمام ترافیکی را که می‌تواند به Lead منجر شود از دست می‌دهید، مخصوصاً وقتی در پایان پست‌های خود یک تماس برای اقدام اضافه می‌کنید. اگر وبلاگ نویسی می‌کنید، اما سازگار نیستید، وقت آن است که زمان اختصاص دادن را برای تحقق آن اختصاص دهید.

نادیده گرفتن فرصت های بازاریابی از طریق ایمیل

یک کمپین موفق بازاریابی از طریق ایمیل می تواند به شما کمک کند تا یک پایگاه مشترک گسترده ایجاد کنید ، این به معنای تازه نگه داشتن نام تجاری و خدمات شما در ذهن خوانندگان است بازاریابی از طریق ایمیل مقرون به صرفه است و از هر 1 دلار هزینه شده تقریبا 41 دلار فروش دارد (هافینگتون پست). این عملکرد بهتر از رسانه های اجتماعی، نمایش تبلیغات، بازاریابی موتور جستجو و بازاریابی موبایل دارد. دیوانه! شاید شما بازاریابی از طریق ایمیل را امتحان کرده باشید، اما کلیک های شما آن چیزی نبوده است که شما امیدوار بودید. برای بهبود نرخ‌های بازاریابی چند مرحله انجام دهید:

  • ساخت ایمیل با پاسخگویی از طریق تلفن همراه
  • افزودن چندین CTA
  • استفاده از پیوندهای رسانه های اجتماعی سفارشی

همیشه به یاد داشته باشید که باید برای ایجاد یک موضوع عالی جذاب وقت بگذارید، یکی با زبانی که باعث عمل شود و شامل شخصی سازی (در صورت امکان) باشد. یک موضوع جذاب درگاه ورود به محتوای شماست.

سو استفاده از شبکه‌های اجتماعی

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی انواع مختلفی (رایگان!) را فراهم می‌کنند که از طریق آن بازاریابان محتوا می‌توانند مخاطبان زیادی را جلب کنند، اما اغلب ما از ابزارهای نوآورانه موجود استفاده نادرست می‌کنیم.

با درک نکردن مخاطب، توجه نکردن به رقبا و درگیر نشدن با کاربران اجتماعی، چیزی بسیار قدرتمند را در کنار جاده محتوا می‌گذاریم. برنامه ریزی پست ها در موثرترین سایت‌های اجتماعی معجزه می کند برای تلاش شما برای دستیابی، و همچنین نحوه تعامل مخاطبان با یکدیگر. اگر حضور در شبکه های اجتماعی ندارید، به آن نیاز دارید. اگر یکی از آنها را دارید و به طور مداوم پست نمی کنید، اکنون زمان شروع است.

عدم تصحیح و بررسی دستور زبان

خیلی ساده به نظر می‌رسد، درست است؟ اما برای ما که به گرامر و هجی علاقه داریم، مخلوط کردن کلماتی مانند آنها، و آنها بیش از حد آزار دهنده است - این یک توهین به سیستم آموزشی مدرن است. اشتباه دیگری که بسیار رایج است، سو استفاده از رسولان است، این در مقابل آن است، و عدم توافق در موضوعات و افعال در یک جمله. اگر احساس کنید برای نجات جان خود نمی توانید هجی کنید، قابل درک است - کسی را امتحان کنید که برای شما املا بررسی کند. مجموعه دیگری از چشم ها (یا دو چشم) را به مطالب خود نگاه کنید و اشتباهات گرامری را بررسی کنید. قبل از انتشار در یک تهیه کننده کتاب سرمایه گذاری کنید. زیرا، در واقع، هیچ چیز غیرحرفه ای دیگری در محتوای آنلاین از کلمات غلط املایی یا رسولان تصادفی وجود ندارد.

 





:: برچسب‌ها: تولید محتوا , تولید محتوای متنی , بازاریابی محتوا ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: